Naam:
Foto’s:
175

Over ons

Hallo!

Wij zijn Robert (engineer) en Merel (docent). In september vertrekken we voor drie maanden naar Nepal. Wij gaan daar als vrijwilliger aan de slag via de organisatie Volunteer Society Nepal

Over onze reis

nepal​Ons vrijwilligerswerk bestaat uit twee projecten gericht op onderwijs & ontwikkeling. Ons doel is om door middel van  overdracht van kennis & vaardigheden een duurzame bijdrage te leveren aan de kwaliteit van het onderwijs. In onze blogs verschaffen we meer informatie over de inhoud van deze projecten. En eenmaal in Nepal houden we jullie natuurlijk langs deze weg op de hoogte van de ontwikkelingen & ervaringen daar! Als je je aanmeldt voor onze mailinglist dan krijg je automatisch een melding zodra wij een nieuw bericht plaatsen.

Waarom gaan we naar Nepal?

Hoewel Nepal langzaam herstelt van de aardbeving in 2015 en de burgeroorlog van 1996-2006, behoort Nepal nog steeds tot één van de armste landen van Azië. Ongeveer dertig procent van de kinderen in Nepal groeit op in armoede.Ook de kwaliteit van de meeste scholen in Nepal is nog laag. De Nepalese kinderen kunnen onze hulp daarom goed gebruiken!

Waarom kiezen we voor VSN?

We hebben gekozen voor VSN als organisatie, omdat zij zich bezighouden met duurzame vrijwilligersprojecten en zo veel mogelijk gebruik maken van lokale medewerkers in de uitvoering van de projecten. VSN heeft met ons nagedacht over bij welke projecten wij het meeste kunnen betekenen met oog op onze opleidingen en werkervaring. We zijn uitgekomen bij twee projecten die zich richten op ontwikkeling & onderwijs.

Help jij ook mee?

Wij willen graag zoveel mogelijk geld inzamelen voor de twee projecten waar we mee aan de slag gaan en daar kunnen we jouw hulp goed bij gebruiken! Door geld te doneren draag je bij aan de ontwikkeling en het onderwijs van de kinderen in Kathmandu en Kaskikot. Doordat wij zelf drie maanden in Nepal zijn, kunnen wij garanderen dat het geld bij de kinderen terecht komt. Doneren kan via NL43 ABNA 0819 7007 11 t.n.v. 'Robert'.

Inzamelingsacties

Om zoveel mogelijk geld in te zamelen hebben we de onderstaande acties bedacht:

1. Marktplaatsveiling

Via marktplaats verkopen we spullen waarvan de opbrengst naar onze projecten gaat. Heb je zelf ook nog spullen die geveild kunnen worden? Laat het ons weten via [email protected].  Zie hier onze huidige marktplaatsadvertenties

2. Sponsorloop

Op 22 juni heeft Merel samen met buurman Bert meegedaan aan de 5 km van de Haarlemse Grachtenloop. Met deze sponsorloop hebben zij een leuk bedrag opgehaald voor de projecten!

3. Ladiesnight

Op 20 juli organiseren we een Ladies Night waarop tweedehands kleding, schoenen, sieraden, tassen, verzorgingsproducten, boeken, vazen, kaarsen etc geveild worden. Wat over blijft van deze avond zal op 28 juli worden verkocht bij de IJhallen.

Heb jij zelf nog goede ideeën om geld in te zamelen? Laat het ons vooral weten via [email protected]

Bezochte landen

Wij hebben 2 landen (1%) bezocht: