Project 1: Verbeteren van de onderwijsomstandigheden op een basisschool in Kaskikot

1 mei 2018 - Kaskikot, Nepal

De 'hoofdstraat' van KaskikotIn het bergdorpje Kaskikot is sinds enkele jaren een Engelstalige basisschool geopend. De docenten zijn enthousiaste vrouwen uit het dorp, die gemiddeld 40 kinderen per klas onderwijzen. Deze vrouwen hebben niet allemaal een opleiding gevolgd om les te kunnen geven en willen graag wat praktische tips en adviezen ontvangen op didactisch gebied. Merel zal zich daarom gaan bezighouden met het trainen en begeleiden van deze docenten.

De schimmel op de muren, deze willen wij graag aanpakken!Robert zal zich ondertussen ontfermen over het optimaliseren van de voorzieningen van de school. Zo zijn er bijvoorbeeld geen ramen in de lokalen en zijn veel deuren kapot. Dit zorgt voor tocht in de lokalen en schimmelvorming op de muren. Niet zo’n gezonde leeromgeving dus! Verder is er maar in één lokaal elektriciteit aangesloten. Robert zal een aantal lokale mensen gaan begeleiden in het aanleggen en onderhouden van elektriciteit en verlichting. Op die manier hopen we onze kennis en vaardigheden op duurzame wijze over te dragen op de lokgale bevolking.

De school in KaskikotDaarnaast zullen we proberen om ramen, of anders luiken, te plaatsen en de muren schimmelvrij te maken. Tenslotte kunnen we misschien nog voor wat extra onderwijsmateriaal en schoolbanken zorgen.