We zijn er (bijna) klaar voor!

26 augustus 2018 - Haarlem, Nederland

Het is bijna zover: over een week stappen we op het vliegtuig naar Nepal. Het komt nu dus wel echt dichtbij! Super spannend natuurlijk, maar ook een erg mooi vooruitzicht. De afgelopen maanden hebben we al wat voorbereidingen getroffen. Een van de belangrijkste daarvan was het inzamelen van geld voor de projecten.

Inzamelingsacties

SponsorloopVia marktplaats hebben we veel spullen kunnen verkopen. Van verschillende buren hebben we spullen aangeboden gekregen, enorm bedankt hiervoor! Verder heeft Merel samen met buurman Bert een sponsorloop gedaan in Haarlem.

IJhallenDaarnaast was de ladiesnight bij ons thuis een groot succes. Ook hier werden weer veel spullen aangeleverd, waardoor we veel hebben kunnnen verkopen. De restanten hebben we de week erna verkocht op de IJhallen.

Tenslotte hebben we nog diverse donaties ontvangen, ook hiervoor willen we iedereen heel erg bedanken! Met julie hulp hebben we inmiddels een totaalbedrag van €1948 ingezameld. Geweldig!

Voorbereidingen

Spel- en knutselmateriaalOok voor de projecten en het vrijwilligerswerk zelf hebben we wat dingen kunnen voorbereiden. Zo hebben we met diverse mensen gesproken die al Nepal zijn geweest om vrijwilligerswerk te doen voor VSN en heeft Merel een afspraak gehad met de projectmanager van VSN. Inmiddels is er ook contact tussen VSN en de UvA, waardoor er in de toekomst hopelijk veel Pedagogiek studenten stage komen lopen in Nepal. Er is ons gevraagd om voor het naschoolse project en het schooltje duurzaam spelmateriaal mee te nemen uit Nederland. We hebben 2 leren voetballen, 2 houten Kubb spellen en houten speelblokken ingekocht. Daarnaast hebben we ook wat teken-en knutselmateriaal klaar liggen en nog wat ander leuk (buiten) speelgoed. Tenslotte gaat Robert nog gereedschap inpakken wat hij daar achter kan laten en nemen we nog wat pijnstillers en medicijnen mee voor de locale gezondheidscentra.

(Bijna) klaar voor vertrek

WDe tassen zijn al een keer gepakt!e hebben onze backpacks ook al een keer ingepakt, en het lijkt zowaar te passen! Nou komt daar op het laatste moment natuurlijk altijd nog wel wat bij. Want tsja, met name Merel vindt het erg lastig om zo min mogelijk mee te nemen :) De komende week hebben we nog veel afspraken staan met familie & vrienden. Het blijft een raar een idee om elkaar zo' n lange periode niet te zien. Gelukkig kunnen we skypen en whatsappen! En via deze blog kunnen we jullie op de hoogte houden van onze avonturen en werkzaamheden.

1. Bert en Lian:
    26 augustus 2018
    Super spannend nu het zo dichtbij komt. Maar jullie zijn er zeker klaar voor.
    Geweldig dat jullie zo'n bedrag aan sponsorgeld hebben opgehaald.
    Wij vinden het alvast heel leuk om jullie op deze blog te gaan volgen en natuurlijk ook via Whatsapp, gelukkig dat die mogelijkheden er nu zijn xxxxx
  2. Karenza:
    26 augustus 2018
    Sorry dat ik niet bij je afscheid was. Wel heel leuk om jullie nu via deze blog te kunnen volgen. Jullie gaan een ontzettend leuke en spannende tijd tegemoet. Ik ben benieuwd naar jullie verslagen. Alvast een goede heenreis naar jullie eindbestemming!
  3. Linda:
    26 augustus 2018
    Mooie reis!!! Doe voorzichtig en goed genieten!!
  4. Anouk:
    26 augustus 2018
    Gaaf hoor Merel en Robert, knap al die voorbereidingen en wat een mooi bedrag hebben jullie ingezameld. Succes met de laatste voorbereidingen, afscheid, etc. En dan een goede reis en een mooi verblijf gewenst. Groetjes!
  5. Rick en Ina Stam:
    27 augustus 2018
    Nog een week voor jullie vertrek , bijna klaar met al jullie voorbereidingen . Supermooi dat jullie dit gaan doen.
    Spannend ook ,deze lange avontuurlijke reis.Blij zijn wij dat we met de mogelijkheden van deze tijd contact met jullie kunnen houden en kunnen lezen wat jullie waardevolle betekenis is voor de mensen in Nepal.
    We wensen jullie een hele mooie en veilige reis met een aan het eind een gezonde en veilige thuisreis.
  6. Esther n Roland volwater:
    27 augustus 2018
    Merel en Robert, heel veel succes en een goede reis.
    We zullen jullie volgen in deze mooie reis!
  7. Ellen Vosmeer:
    27 augustus 2018
    Wat een mooie avonturen gaan jullie tegemoet.
    Leuk dat enthousiasme,ze zullen blij zijn met jullie bijdrage daar.
    Vind het erg leuk jullie te volgen
    Veel succes en plezier!
  8. Marlies:
    28 augustus 2018
    Het grote aftellen is begonnen! Spannend hoor! Maar ook geweldig dat het na jullie maanden lange voorbereiding nu bijna zover is! Geweldig wat jullie tot nu toe gedaan hebben...en op hebben kunnen halen voor jullie mooie project! !! Succes met de allerlaatste stapjes voor jullie vertrek...en het naderende afscheid! Zondag gaat jullie avontuur echt van start. Ik kom jullie uitzwaaien! Dikke kus
  9. Jos en Willemien:
    Merel en Robert,
    Zo te zien zijn jullie super goed voorbereid op jullie reis! Geniet van alle prachtige ervaringen en doe ze de groetjes van ons bij VSN en in Kaskikot.
    Veel succes!!
  10. Imelda:
    28 augustus 2018
    Goed voorbereid en een leuk bedrag ingezameld! Heel veel succes en plezier in Nepal!
  11. Peter en Greet van der Pouw Kraan:
    28 augustus 2018
    Ha die Merel ook namens ons hier uit Drenthe heel veel succes in Nepal Ik weet zeker dat het jullie gaat lukken met dit project.
    Hoop dat je er ook nog een beetje van mag gaan genieten en we gaan je volgen natuurlijk.
    Groetjes en Goede reis.
  12. Tineke:
    4 september 2018
    Hoi Merel en Robert, inmiddels zijn jullie “gevlogen” en uitgezwaaid door een warm uitzwaai comité, mooi hoor! Ik wens jullie een fantastisch mooie tijd toe waarin jullie droom werkelijkheid mag worden. Dat gaat jullie vast lukken want aan de voorbereidingen is alles gedaan.
    xx
  13. Robert & Merel:
    9 september 2018
    Nog bedankt voor al jullie lieve reacties! Heel fijn om te weten dat jullie zo positief tegenover onze plannen staan. De komende week staat in het teken van vrijwilligerswerk in Kathmandu. We hopen daar aan het einde van deze week weer een blog over te posten.